vállalkozók a koronavírus idején

Vállalkozó vagy? Így vészeld át a következő időszakot 

Karantén, home office, lelassult a világ, gyök2-vel vánszorog a gazdaság…

A koronavírus közvetlen, vagy közvetett módon mindenkit érintett. Visszamondott foglalások és megrendelések, kényszerből elhalasztott, vagy lefújt rendezvények, gyérülő vásárlószám.
Vállalkozóként most vagy alkalmazkodsz, vagy kivársz, egy dolgot azonban nem engedhetsz meg magadnak, azt, hogy hátradőlve megpihensz.

A jelenlegi állapot csupán ideiglenes, néhány hét, rosszabb esetben hónap és többé-kevésbé, de minden visszabillen a régi kerékvágásba. Bár a váratlan egészségügyi és gazdasági helyzet jelentős üzleti változásokat hozhat, egy biztos: az a vállalkozás tud majd pozitívan indítani a krízishelyzet után, amelyik nem engedte el a gyeplőt a látszólagos leállás, szünet idején sem. Fontos tehát, hogy próbáld meg a veszteségeket kordában tartani és igyekezz kihozni a lehető legtöbbet az otthon töltött időkből is.

Míg a konkurencia pihen, te behozhatod a lemaradásod, tovább fejlesztheted vállalkozásod bizonyos szegmenseit és bővítheted készségtáradat.

6 tipp, hogyan fejleszd önmagad és vállalkozásodat a krízis idején.

1.) Alkalmazkodj a kialakult helyzethez, ha kell, alakítsd át üzleti modelledet

Online jóga órák, streamelt rajz tanfolyamok, házhozszállítással bővülő szolgáltatások. 

Aki egy kicsit kreatívabb, vagy épp kitartóbb, igyekszik rugalmasan alkalmazkodni a kialakult helyzethez. Gondold át, te hogyan tudnád megtenni ezt! Könnyen lehet, hogy ott van a lehetőség előtted is, csak még nem vetted észre. Míg egyes szolgáltatások a napokban folyamatosan veszítik el piacukat, addig mások a korlátozások ellenére is növekedésnek indultak.

A házhozszállítás, az online üzletek és szolgáltatások szárnyalnak, ami nem is csoda, hiszen ne feledd el, az élet nem állt meg, csak épp megváltoztak a körülmények. Ettől függetlenül az igény a különböző szolgáltatások, vagy termékek iránt épp úgy megmaradt. Ezért, ha eddig csak fizikai üzletben értékesítetted termékeidet eljött az ideje, hogy átgondold, hogyan alakíthatod át vállalkozásodat, hogy minimalizáld a veszteséged. Elkezdheted hirdetni nyári, őszi rendezvényeidet, akcióidat. De az is lehet, hogy itt az ideje, hogy önállóan, vagy segítséggel, létrehozd weboldalad, vagy webáruházadat.

2.) Ne tűnj el!

A vírus ideje alatt az emberek még több időt töltenek el online, használd ki a lehetőséget és kommunikálj nagyobb intenzitással, mint eddig! Ebben az sem jelenthet akadályt, ha szolgáltatásaid éppen szünetelnek. A közösségi tartalmaknak csak egy kis szegmense az önreklám, emellett oszthatsz meg hasznos, érdekes, szórakoztató tartalmakat!

Az sem baj, ha a vírussal kapcsolatos eseményekre reflektálsz. A storytelling az egyik legjobb módja a brandépítésnek. Oszd meg követőiddel, hogy vállalkozásodban miként veszitek fel ti is a harcot a vírus terjedésével szemben.

Mutasd meg, számolj be arról, hogy a kollégák home officeba vonultak, hogy kiemelt figyelmet szentelten a fertőtlenítésnek, mutassátok meg magatokat és mindennapjaitokat a követőiteknek, ettől váltok igazán közelivé és szimpatikussá.

A lényeg, hogy maradj aktív és történjen bármi, ne tűnj el!

4.) Elemezd a konkurenciád!

Tudod, hogy kik jelenleg a legnagyobb konkurenseid? Keress rá vállalkozásod kulcsszavaira a Google keresőben és gyűjtsd ki legnagyobb online konkurenseidet. Nézd át a konkurensek oldalát, vizsgáld meg mivel tudnak többet nyújtani ügyfeleiknek, mint te. Ihletet meríthetsz a jövőre nézve, akár szolgáltatás bővítés terén is, de szemet szúrhatnak weboldalad hiányosságai is. Vesd össze az árakat, figyeld meg a konkurencia reakcióját a kialakult helyzetre, nézd meg hogyan reagálnak követői az egyes poszt típusokra. Figyelj, elemezz, tanulj. 

5.) Feküdj rá a tartalommarketingre!

Ha nincs még blogod, itt az idő, hogy belevágj, ha pedig már van, itt a remek alkalom, hogy előre legyárts néhány érdekes, hasznos cikket.

A tartalommarketing remek eszköze a forgalomnövelésnek, miközben közvetlen módon is támogatja a keresőoptimalizálást (weboldalad keresőben való megjelenését) is.

Tudatos kulcsszókutatással és az annak mentén történő blogolással most hatalmasat lendíthetsz weboldalad forgalmán. Használd ehhez segítségül korábbi kulcsszókutatás témában írt cikkünket, melyben leírjuk, hogyan találhatod meg piacod 500 legfontosabb kulcsszavát!

6.) Dolgozz előre!

Ha elég szorgalmas vagy, most megkönnyítheted az elkövetkezendő hónapok munkáit azzal, hogy kicsit előre dolgozol:

- készíts el előre blog cikkeket
- időzítsd előre Facebook posztjaidat
- ha még nem tetted, tervezd meg idei akcióidat
- ha tudod, tervezd meg, vagy készítsd el hirdetési kreatívjaidat
- készíts, vagy készíttess weboldaladról SEO elemzést és kezdd el kijavítani a fellelt hibákat
- készítsd el előre az éves hírlevél kampányaidat
- végezd, vagy végeztesd el weboldalad renoválását

6.) Most van időd behozni önmagad

Egészen biztosan vannak tanulmányok, szakmai cikkek, talonban tartott tutorial videók, online kurzusok, amiket eddig halogattál, hiszen a zsúfolt hétköznapok során kinek jut erre ideje. Most eljött az idő, hogy elővedd ezeket és tanulj!

Ha hirtelen nem jut eszedbe semmi, íme néhány kérdés, téma, amiben érdemes elmerülnöd a következő napokban:

- Milyen módszerekkel növelheted vállalkozásod sikerét?
- Hogyan szerezhetsz több látogatót weboldaladra?
- Melyek a legjobban teljesítő hirdetési stratégiák napjainkban?
- Facebook és Google hirdetések - mikor melyiket használd?
- Hogyan érdemes használni a Facebookot?
- Mire jó az Instagram?
- Mi az a keresőoptimalizálás?

A fenti és az azokhoz hasonló marketinges kérdésekben az alábbi blogokban elmerülve garantáltan választ, nomeg ezeregy tippet is találsz:

 

Blog ajánlónk

 

Facebook marketing
Klikkmarketing: Egy szuper, magyar, elsősorban Facebook és Instagram hirdetésekre specializálódó csapat. Cikkeikben megannyi trükkre, ötletre, tippre lelhetsz a közösségi hirdetések (és mára már egyre több online marketing) téma terén.

AdEspresso: Tutorialok, konkrét hirdetés példák, tippek, trükkök. Az angol nyelvű blogban különböző szintű útmutatókat találsz az eredményes Facebook hirdetéshez. Rendkívül részletes, szuper hasznos blog, érdemes olvasgatni.

 

Keresőoptimalizálás
ThePitch: Papp Gábor és csapata készítik a hazai egyik legnépszerűbb SEO blogot. Bár mára már a legkülönfélébb marketinges témákkal is foglalkoznak, elsősorban keresőoptimalizálással kapcsolatos cikkeiket ajánljuk.

Moz: Eredetileg SEO blogként indult, mára azonban egy rendkívül és általánosan alkalmazott keresőoptimalizálási eszköz is. A mára már termékké avanzsáló Moz blogja telis-tele van hasznos és gyakorlati SEO tanácsokkal. 

 

Minden, ami online marketing
Gazdagmami: Elsősorban a közösségi média lehetőségeinek profi kihasználásáról olvashatsz hasznos tippeket, de e-mail marketing és egyéb izgalmas témákban is elmerülhetsz.

NeilPatel: Egy zseniális fickó, aki az online marketing valamennyi területén brillírozik. Blogjában a Google hirdetésektől kezdve, a keresőoptimalizálásig, a legkülönfélébb témákban olvashatsz. 

 

A lényeg, hogy ne engedd el magad, sem pedig vállalkozásodat az elkövetkezendő időszakban. Ha eltűnsz, vagy ha most nem aknázod ki a rád ömlő tengernyi időt, később sokkal nehezebb lesz ismét felvenned a ritmust. Lesznek konkurensek, akik lemorzsolódnak. Te viszont készülj fel és készíts elő mindent egy dinamikus restartra! Reméljük, minél előbb!

Készen állsz, hogy megnöveljük vállalkozásod bevételét?

Széleskörű szolgáltatás-palettánkról a számodra legideálisabbat választva segítünk ügyfélköröd bővítésében. 

TOP