Kulcsszókutatás - Találd meg piacod 500 legfontosabb kulcsszavát!

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás, tartalommarketing, illetve online marketing egyik legfontosabb, kezdeti lépése. Egészen pontosan a folyamat azon része, mikor is meghatározod, hogy milyen tartalmakat kell gyártanod ahhoz, hogy a potenciális érdeklődők figyelmét vállalkozásodra irányítsd, illetve a különböző témák mentén megtalálható legyél a Google rendszerén keresztül.

Általában igaz az, hogy weboldaladon minél több és többféle értékes tartalom van, annál nagyobb lehet a forgalmad, illetve annál nagyobb szakértőnek számíthatsz az adott piaci területen. Ez pedig nem csak a keresőoptimalizálás szempontjából hasznos, hiszen célközönséged a szolgáltatók palettájáról azt fogja választani, aki a lehető leghitelesebbnek tűnik. A szakértői, értékes tartalom pedig hitelt ad.

Na de azért nem olyan egyszerű ez a dolog. Ha ékszereket értékesítő webáruházad van, hiába írsz a póktartás veszélyeiről, nem lesz több vásárlód, de nagy eséllyel még csak több látogatód sem. Ahhoz, hogy weboldalad szövegei valódi értéket képviseljenek olyan kifejezéseket, témákat kell érintened tartalmaidban, melyekre érdeklődés van, melyekre az emberek keresnek. Tehát mielőtt tartalomgyártásba kezdenél, meg kell találnod vállalkozásod értékes kulcsszavait, azaz kulcsszókutatást kell végezned.

Na de ácsi egy pillanatra! Egyáltalán mi is az a kulcsszó?

A kulcsszó az a kifejezés (illetve sokszor inkább kifejezések), amit az internetezők a Google kereséseik során alkalmaznak.

Például: „hány percig főzzük a tojást”

Ha írsz egy cikket arról, hogy „Hány percig főzzük a tojást?”, a cikked (ha minden alapvető technikai beállítás stimmel vele), ott fog szerepelni a Google találati listáján az adott keresési kifejezésre.

Egyes kulcsszavak hasznosabbak, mint mások, sőt egyes kifejezésekre könnyebb, míg másokra nehezebb jó helyezést elérni a találati listában. Ha ügyes vagy, egy kis gyakorlással te is könnyedén megtanulhatod, hogy miként találhatod meg azokat a kulcsszavakat, amelyekről, illetve amelyekkel érdemes cikkeket írnod.

Ha egy jólválasztott, profitáló kulcsszóra sikerül jó helyezést elérned a keresési eredmények között, weboldaladnak nem csak a forgalma, de bevétele is megugrik majd.

kulcsszókutatás

5 módszer a kulcsszókutatáshoz, avagy hogyan tegyél szert kulcsszavak százaira

1.) Készíts gondolattérképet

 

Első lépésként indulj el a szabad asszociációk útján.

Rajzolj fel magadnak egy gondolattérképet. Indulj ki a fő szolgáltatásodból, a saját piacodból, majd szintről szintre távolodj tőle aszerint, hogy az adott pont kulcsszavairól milyen további kifejezések jutnak eszedbe.

Tegyük fel például, hogy van egy recepteket gyűjtő oldalad. A fő kulcsszavad ez esetben a receptek lesz. Logikusan milyen kifejezéseket, milyen alkategóriákat tudnál kapcsolni ehhez a kifejezéshez, főkategóriához?

Mi jut eszedbe arról a szóról, hogy "receptek"?
- előételek,
- főételek,
- desszertek,
- nassolnivalók,
- és így továb...

Ha megvagy az alkategóriákkal gondold át, milyen további kifejezéseket tudnál kapcsolni ezekhez?
Pl.:
Előételek: gyümölcsök, zöldségek, saláták, levesek
Főételek: tészták, sültek, stb.

Haladj tovább ezen a gondolatmeneten... szinte végtelenségig lehet így gyűjteni a számodra, területed számára releváns kulcsszavakat. 

kulcsszókutatás módszerei

2.) Használd a Wikipédiát!

 

A gondolattérképpel összegyűjtött szavakra keress rá a Wikipédiában.
A Wikipédia minden egyes szócikknék logikusan összeszedett tartalomjegyzéket ad, melynek címei remek további kulszóötleteket adhatnak. Persze előfordulhat, hogy lesz közöttük néhány, amit a gondolattérkép használatával már te magad is összegyűjtöttél, de meglátod majd, szépen ki fogja egészíteni eddigi listádat.

A leves kifejezésre rákeresve például az alábbi kifejezéseket találjuk:
levesek fajtái, húslevesek, alaplé, erőleves, csontleves, orja leves, gulyásleves, zöldséglevesek, krémlevesek stb.

Egészítsd ki a kulcsszólistád ezekkel a kifejezésekkel és könnyedén megduplázhatod azt!

3.) Nézz körül a konkurensek oldalán

Nincs abban sem rossz, ha a konkurensek kulcsszavait te is felhasználod. Nincs olyan, hogy kulcsszó lopás, egyszerűen csak inspirálódsz, javítod te is az oldaladat.

Így hát: keress rá a Google keresőjében fő kulcsszavadra, a fenti példából kiindulva esetünkben arra, hogy receptek, majd nyisd meg sorra a találatokat. Figyeld meg, hogy a talált oldalak menüstruktúrája milyen kulcsszavakat rejt. Milyen kifejezéseket használnak a menük és almenük elnevezése során. Vedd fel ezek közül a releváns és még hiányzó kifejezéseket kulcsszavaid közé.

 

4.) Milyen kulcsszavakra keresnek?
Használd a Google javaslatait

Ha a Google keresőmezőjébe elkezdesz begépelni egy kifejezést, az esetek többségében még be sem fejezed, már kiegészíti azt a lehetséges alternatívákkal.

Ha elkezdem begépelni a keresőmezőbe, hogy „receptek” a következő találatokat kapom:

receptek, hogy sokáig élj, receptek gyerekeknek, receptek cukorbetegeknek, receptek csirkemellből, receptek karajból, receptek hétvégére.

A Google olyan kifejezéseket ajánl a keresésnél, melyekre rendszeres a keresés és melyek relevánsak a begépelt kulcsszavunkra. Ezek is úgynevezett long tail kulcsszavak lesznek.

Menj végig az eddig összegyűjtött kulcsszavaiddal ezen a folyamaton. Ha nem gyűlik össze így minimum 100 kulcsszavad, valamit rosszul csináltál.

 

kulcsszókutatás tippek

5.) Nyerd ki az értékes adatokat a search console fiókodból

Ha már legalább egy éve megvan a weboldalad és közel a kezdetektől használod a search consolet (de legalábbis össze van kapcsolva az oldaladdal), a kulcsszógyűjtés során nagyon jól fog jönni.
Nézd meg, hogy az utóbbi 1-3 hónapban milyen lekérdezésekre jelent meg az oldalad a keresőben. Gyűjtsd össze azokat a kulcsszavakat, amikre magasabb volt a megjelenések száma és nem szerepelnek még a listádon.

A search console segítségével főleg long tail, azaz hosszabb kulcsszavakat fogsz találni, melyek ha nem is a legfőbb kulcsszavaid, de azokkal kapcsolatos kifejezések.

 

A fenti lépéseken végighaladva kulcsszavak százaira tehetsz szert.
Használd a szerzett információt arra, hogy tervszerűen építed fel tartalommarketingedet és meglátod, vállalkozásod lassan növekedésnek indul majd.

Szívesen olvasnál többet a témában?

Olvasd el kapcsolódó cikkünket arról, hogy : Hogyan segíti vállalkozásodat a tartalommarketing?

Készen állsz, hogy megnöveljük vállalkozásod bevételét?

Széleskörű szolgáltatás-palettánkról a számodra legideálisabbat választva segítünk ügyfélköröd bővítésében. 

Melyik szolgáltatásunk érdekel?

TOP