Online webshop készítés - A webáruház előnyei
10 ok, amiért neked is érdemes webáruházat üzemeltetned
Az online vásárlás világszerte, így Magyarországon is töretlenül fejlődik és szinte napról napra egyre nagyobb teret hódít magának. Az egyre kedvezőbb áron és egyre nagyobb lefedettségben elérhető internet a webáruházak révén gyökeresen megváltoztatta a vásárlási szokásokat, amivel egész iparágak helyzetét formálta át.
Az internetes kereskedelemben rejlő lehetőségek felismerése, az online webshop készítés és az azon történő értékesítés megkezdése olyan plusz bevételi forrást biztosít, mely figyelmen kívül hagyása minden kis- és középvállalkozás számára felelőtlen lépés lenne.
Alábbi cikkünkben összegyűjtöttük a 10 legjelentősebb indokot amellett, hogy miért érdemes neked is webáruházat üzemeltetned.
A webáruház előnyei
1.) A webáruház egészen új, tágabb dimenziót nyit számodra.
Egy webáruházzal, online webshop készítés segítségével potenciális vásárlók tömegeit érheted el, földrajzi helyzetüktől függetlenül. Gondolj csak bele, lehet, hogy te kínálod az ország legjobb termékét, vagy szolgáltatását, amire egész országos viszonylatban hatalmas igény lenne. Azáltal, hogy csupán fizikai üzletet üzemeltetsz, saját lehetőségeidet korlátozod. Webáruházad segítségével elérheted azokat az érdeklődőket, akik földrajzilag az ország távolabbi pontjaiból, sőt akár külföldről vásárolnának, és akiket semmilyen egyéb módszerrel nem ösztönözhetnél vásárlásra.
2.) Könnyedén betörhetsz a nemzetközi piacra.
Tegyük fel, hogy olyan terméket, szolgáltatást értékesítesz, amire a magyarországi piac szűknek bizonyul, esetleg kinőtted a hazai célközönséged és szívesen nyitnál a nemzetközi piac felé. Egy webáruház segítségével gyorsan, könnyedén és költséghatékonyan terjesztheted piacod külföldi célterületekre. Ehhez szinte csak jó fordítókra lesz szükséged. Minden egyes idegen nyelvű fordítással egy újabb országot hódíthatsz meg. Valljuk be őszintén, pusztán fizikai üzlet, avagy üzletek létesítésével ez szinte lehetetlen, vagy legalábbis rettenetesen költséges lenne.
3.) Online webshop készítés után a webáruház kezelése egyszerűen, gyorsan megtanulható.
A webáruház kezelése nem igényel különösebb informatikai ismereteket, így akár te magad is könnyedén kezelheted, üzemeltetheted. A rugalmas rendszerek egyszerű, átlátható kezelési felülettel rendelkeznek, melynek köszönhetően már néhány kattintással naprakészen tarthatod árukészleted, a nap bármely szakában bővítheted, módosíthatod azt.
4.) Nagyobb fokú rugalmasság.
Vitathatatlanul a webáruház előnyei közé tartozik a nagyfokú rugalmasság, amit az vállalkozásod működése számára biztosít. A webáruházadon keresztül termékeid tulajdonságait, árait bármikor, bárhonnan könnyedén módosíthatod. Sokkal egyszerűbb például egy akció meghirdetése, hiszen nem kell a fizikai árazással foglalkoznod, nem kell plusz árlistákat és különböző kiadványokat nyomtatnod. Emellett ráadásul árukészleted tervezése is könnyebbé válik, hiszen vásárlóid megrendelései előre megérkeznek, így nem eshetsz el azért egy-egy vásárlótól, mert a keresett termék épp nincs készleten.
5.) Egy üzlet, ami a nap 24 órájában nyitva.
Gondolkodtál már azon, mennyivel több profitot termelhetnél, ha alkalmazottaid éjjel-nappal, pihenés nélkül, mindig a legjobb formájukat hozva dolgoznának? Ez sajnos elvárhatatlan és kivitelezhetetlen dolog, webáruház létesítésével azonban bizonyos formában mégis megvalósítható.
A beizzított gépezet akkor is hibátlanul működik, mikor te az igazak álmát aluszod, vagy épp vakáción vagy.
A vásárló abban a pillanatban elintézheti a vásárlást, amint felmerül az iránti igénye. Bizonyos dolgokban mindannyian egyformák vagyunk: mindannyian hajlamosak vagyunk halogatni teendőinket, így akár a vásárlást is. Tudjuk, hogy szükségünk lenne arra a bizonyos dologra, de nem egyszerű időt teremteni arra, hogy felkeressük a kiszemelt üzletet, pláne annak nyitási idejében, mikor a legtöbben magunk is dolgozunk. A halogatásnak pedig könnyen felejtés, a vásárlási szándéktól való elállás lehet az eredménye. Egy webáruház esetében a gondolattal együtt születhet meg a vásárlás, hiszen akár vasárnap éjfélkor, az otthoni kanapéról pizsamában ülve is megejthetik azt a vásárlók.
Az állandó elérhetőséggel esélyt adsz annak, hogy a vásárlás gondolata rögtön cselekvésben realizálódjon.
6.) Nyersz megannyi plusz üzletet, mégsem kellenek plusz alkalmazottak.
Egy új webáruház létesítése gyakorlatilag olyan, mintha temérdek áruházad lenne szerte az országban, vagy akár országhatáron túl is, mégsem kell plusz alkalmazottakért fizetned. A webáruházad igény esetén akár te magad, egyedül is könnyedén üzemeltetheted.
7.) Mínusz raktár- és üzletbérlés.
A webáruház előnyei közé tartozik, hogy a megnövekedett áruigény jellemzően nem érinti bérlendő raktár- és üzlethelységeid számát. Igény esetén felmerülhet az iroda bérlése, de mivel ennek nem a helyszíni vásárlás az elsődleges célja, ezért nem szempont, hogy forgalmas (és így drága) környéken legyen, ezáltal újfent csökkenthetsz költségeiden. A webáruházad egyszeri összegért elkészíttetheted, majd egy csekély havidíj ellenében működtetheted.
8.) Rezsitakarékosság.
Plusz üzletbérlés hiányában jelentős összegeket spórolhatsz a rezsiköltségen (különösen a téli hónapok során).
9.) Olcsóbb marketing kiadások:
Egy több szempontból jól felépített webáruház különösebb plusz marketing költség nélkül is könnyen megtalálható lesz a vásárlóid számára. Ha azonban mégis marketingre kerülne a sor, az online marketing még mindig jelentősen olcsóbb, mint a hagyományos marketing eszközök. A legegyszerűbb példát említve: melyik a költséghatékonyabb, 1000 ügyfél elérése e-maillel, vagy 1000 ügyfél elérése postai úton küldött levéllel, esetleg szórólappal?
Nem mellesleg az online marketing a legtöbb esetben jelentősen hatékonyabbnak bizonyul a hagyományos marketing eszközökkel szemben, hiszen segítségével lehetőséged adódik arra, hogy csak azoknak hirdess,, akiket valóban érdekel az általad kínált termék, avagy szolgáltatás. Sőt, olyan opció is rendelkezésedre áll, mely szerint csak azokért a hirdetésekért kell fizetned, melyek valós eredményt produkáltak.
10.) Az idő pénz, online webshop készítés után neked mindkettőből több lehet.
Ahhoz, hogy vállalkozásod igazán sikeres legyen, folyamatos monitorozásra, statisztikák vezetésére és elemzésére van szükség: Melyek a legnépszerűbb termékek? 1-1 akció, árváltozás milyen hatással volt a vásárlásra? Melyek voltak az év legforgalmasabb hónapjai? Mely időszakokban érdemes hirdetésre költeni?
A helyes és pontos konklúzió levonás a stratégiai lépések tervezéséhez nélkülözhetetlen.
Míg a hagyományos üzleti modellben ezen adatok és statisztikák vezetése és összegzése komoly és precíz adminisztrálást kívánt meg, az online vásárlások során mindezt már készen kapod, ezzel pedig tengernyi időt spórolhatsz meg.
Az online vásárlások jobb átláthatóságot biztosítanak, hiszen néhány kattintással eljuthatsz a különböző, már kész adatokig, statisztikákig. Számolgatás nélkül, rögtön megtudhatod például, hogy melyek a legnépszerűbb termékeid és elemezheted aktuális üzleti stratégiád eredményességét. Az ezzel megspórolt időt pedig könnyedén monetizálhatod.
Nem hangzik rosszul, ugye?
Amint azt fenti érveink is igazolják: A webáruház a termékek értékesítésének leggazdaságosabb módja.
A webáruház egyedüli értékesítési módként, de a fizikai üzlet kiegészítéseként is egyaránt remek lehetőség, amit bizony nagy könnyelműség lenne kiaknázatlanul hagyni.