SEO marketing B2B szektorban? Működik a B2B SEO?!

A B2B és a B2C szektorok közötti különbségek több dimenzióban is megmutatkoznak, mint például a célpiac, az értékesítési ciklus hossza, a döntéshozatali folyamat, és a marketingstratégia.

B2C-ben SEO remekül működik és számos lehetőséget rejt magában, legyen szó szolgáltatást hírdető weboldalról, vagy webshopról. 

De mi a helyzet, ha a célközönség szintén a business szektorban található? A SEO marketing B2B szektorban is működik? A válasz röviden: NANÁ! 

A válasz hosszabban…

A B2B sajátosságai, amik a keresőoptimalizálást is érintik, hogy jellemzően kisebb, specifikusabb a célpiac. Ez a gyakorlatban a SEO-ra vetítve azt jelenti, hogy sok esetben célzottabb és kevesebb kulcsszóval tudunk dolgozni. Ráadásul a keresési mennyiségek jóval alacsonyabbak lehetnek a B2C-hez mérten. (Ezt azonban ellensúlyozza, hogy a termék/szolgáltatás magasabb értékű, mint a legtöbb hagyományos webshop termékei.)

A B2B szektor képviselői szolgáltatót keresve épp úgy használják a Google keresőjét, ahogyan bárki más is. Hiszen, gondolj csak bele… mi is vállalkozókat, cégtulajdonosokat szolgálunk ki, nem futtatunk fizetett hirdetéseket, mégis valahogyan idetaláltál.

No de folytassuk a sort… A keresési kifejezések ezeken a területeken általában szakmaibbak. Az olvasók, látogatók számára hasznos tartalmak konkrét ipari problémákat, megoldásokat vagy termékspecifikációkat írnak le, tehát a szövegírás nagyobb figyelmet, precizitást és magasabb szakértelmet igényel. Gyártósoron készített szövegekkel itt nem nagyon tudsz labdába rúgni, hiszen fontos, hogy szövegeid bizalmat keltsenek és tükrözzék szakértelmedet. 

Az organikus forgalom szempontjából azonban hiába a sok remek szöveg, ha azok nincsenek olyan kulcsszavakra optimalizálva, amikre a potenciális ügyfelek valóban keresnek. A kulcsszókutatás és a célzott, tudatos tartalomgyártás tehát épp olyan nélkülözhetetlen és épp olyan sikeres lehet, mint bármely más területen.

Haladjunk tovább… Ebben a szektorban nem igazán jellemző az impulzív vásárlás, így ennek előnyeiről teljesen le kell mondanunk. Az értékesítési ciklus hosszú, az első weboldallátogatástól az üzletkötésig. De a releváns oldallátogatók növelésével több ajánlatkérést tudunk begyűjteni és a nagy számok törvényére hagyatkozva, jó eséllyel bízhatunk abban, hogy a több ajánlatkérőből aztán több megkötött üzlet is lesz. Így tehát a minőségi forgalomnövelés első lépés lehet a növekedéshez. 

A SEO egyik legfontosabb alappillére a linképítés, a hiteles és releváns hivatkozások gyűjtése. Egy hagyományos B2C szektorhoz képest ezen a területen általában nagyobb szerep jut a minőségi backlinkeknek. Az iparági hivatkozások és a szakmai szervezetekből származó linkek nagyobb hangsúlyt kapnak, mivel ezek növelhetik hatékonyan a márkahitelességet is

És végül, de nem utolsó sorban, a B2B szektor képviselői általában tisztában vannak a ügyfél- és forgalomszerzés lehetőségeivel, így pontosan tudják azt, hogy a keresőoptimalizálás számukra is elengedhetetlen a hosszútávú sikerhez. Ez azt is jelenti, hogy konkurenseid lépéselőnyben vannak veled szemben, ha te eddig nem foglalkoztál a SEO-val

Ha így van, és szeretnél beszállni a versenybe, vedd fel velünk a kapcsolatot és mérjük fel a lehetőségeidet! 

Készen állsz, hogy megnöveljük vállalkozásod bevételét?

Széleskörű szolgáltatás-palettánkról a számodra legideálisabbat választva segítünk ügyfélköröd bővítésében. 

TOP