tartalommarketing-blog-1 (1)

Így segíti vállalkozásodat a tartalommarketing

A tartalommarketing az a marketing stratégia, amely kreatív tartalom létrehozásával és publikálásával vonz az oldalodra látogatókat, akikből aztán ügyfelek lesznek.

A tartalommarketing a sales funnel, azaz értékesítési tölcsér része.

A sikeres cégek többsége már belátta, hogy a rendszeres tartalomfejlesztésbe bizony megéri energiát és/vagy pénzt fektetni. 

De hogy mégis miként válik hasznossá számodra a tartalommarketing?

Engedd meg, hogy néhány pontba összeszedjük, miért is van rá neked is szükséged!

A tartalommarketing gyakorlati haszna

Segít a bizalomépítésben

Minél több (értékes) tartalmat publikálsz weboldaladon, közösségi platformjaidon, annál inkább azt sugallod célközönséged számára, hogy szakértő vagy a saját piacod területén. Az emberek szakértőkre szeretnék bízni problémájuk megoldását, így jobb eséllyel választanak majd téged konkurenseid helyett.

 

Része a márkaépítésnek

Valld be őszintén: elég ember ismeri már a márkádat? Ha nem, itt az ideje, hogy változtass ezen. Ha pedig úgy érzed, hogy igen, ki kell, hogy ábrándítsalak, sosem ismerheti elég ember a márkádat! Ha ügyes vagy, a tartalommarketinggel szignifikánsan megnövelheted weboldalad forgalmát, ráadásul olyan embereket csábíthatsz oldaladra, akik érdeklődnek az általad képviselt terület, téma iránt, tehát potenciális ügyfeleid. Ha jó tartalmat publikálsz, azt az olvasóid megosztják majd, így juthatsz el egyre több és több emberhez, így épülhet márkád ismertsége.

 

tartalommarketing tippTipp: tartalommarketinged keretében nem feltétlen kell valamennyi tartalmat neked legyártanod, készíthetsz, vagy készíttethetsz videókat vloggerekkel, cikkeket bloggerekkel, de dolgozhatsz együtt akár influencerekkel is.

Fellendíti a SEO-dat

Mikor az emberek az interneten böngészve begépelnek egy keresési kifejezést, kulcsszót a Google keresőjébe, az algoritmus igyekszik a lehető legrelevánsabb tartalmat megjeleníteni számukra. Minél több profi tartalmat gyártasz a saját piacod témakörében, annál több keresési kifejezésre jelenhetsz meg a Google találatai között. Sőt mi több… a sok releváns és minőségi tartalom alapján a Google is úgy étéli majd meg, hogy te valóban a piac szakértője vagy. Így lehetővé válik, hogy tartalmaid ne csak szimplán megjelenjenek valahol a keresőben, hanem még pozíciójuk is jobb lehet. Tehát a tartalommarketingnek köszönhetően a keresőből érkező forgalmad is szépen növekedhet.

A Google szemében jó tartalom naprakész, releváns és informatív.

tartalommarketing tippTipp: A blogokban publikált szöveges tartalmak átlagos hossza nagyjából 1000 szó. Törekedj arra, hogy mindig a te tartalmad legyen a legtartalmasabb, leginformatívabb mind közül. Ha egy konkurensed cikket írt a kávézás 10 pozitívumáról, te gyűjts össze cikkedben 13-at!

 

A reklámokat ma már mindenki unja

A közösségi média felületeken, a hírportálokon, az interneten mindenhol a hirdetéseket látja az ember. Éppen ezért sokan kezdenek immunisak lenni rájuk. A potenciális vásárló, vagy ügyfél nem a marketingedre kíváncsi, hanem a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatos objektív tartalmakra. Például, ha valakinek rendszeresen hullik a haja, nem feltétlen a te hajhullás elleni kapszuládat keresi majd, hanem az fogja érdekelni, hogy : Mitől alakulhat ki hajhullás? Milyen problémát jelezhet a hajhullás? Hogyan szüntethető meg a hajhullás? Melyek a leghatékonyabb hajhullás elleni termékek?
Ha a te cikkeidből mindezekre választ kap, objektíven, szakszerűen, hitelesen, el fogja hinni, hogy az egyébként általad forgalmazott hajhullás elleni termék valószínűleg hasznára lesz, hiszen, cikkeidben objektív módon is megismertetted vele terméked előnyeit. Nem beszélve arról, hogy kedvenc youtubere is kipróbálta azt és beszámolt a termékkel kapcsolatos tapasztalatairól. (Hiszen mint mondtuk, a tartalommarketing része lehet ez is.)

 

A tartalom az értékesítési tölcsér valamennyi szintjén megjelenik

A tartalommarketing a vásárlás egész folyamatát végigkíséri. Be tudod vonzani vele azokat a látogatókat, akik még csak érdeklődnek a termék, vagy szolgáltatás iránt. Növelni tudod bennük az elköteleződést kínálatod iránt, majd pedig a vásárlás után nálad olvashatnak a termék használatáról, az esetlegesen azzal kapcsolatban felmerülő problémákról is.

tartalommarketing tippTipp: bár tartalommarketingről beszélve többnyire a blogolásról, cikkek írásáról beszélünk, valójában ugyanúgy része a vizuális anyagok is: képi és videós tartalmak.

értékesítési tölcsér

A tartalom a király, szokták mondani, de ez nem új felfedezés

Gyakran beszélnek úgy a tartalommarketingről, mintha az valamiféle újszerű találmány lenne, azonban már régóta fontos része a marketingnek. Egyszerűen csak arról van szó, hogy mostanában kezdett divatossá válni ennek hangsúlyozása. A keresőoptimalizálásban már régóta hangsúlyozzák a holisztikus, long tail kulcsszavakra kiterjedő tartalomgyártást. Ez lényegében nem más, mint a tartalommarketing egy fajtája.

 

Visszatérő látogatókat hoz, növeli az elköteleződést

Ha a tartalommarketinged ügyes és valóban él a lehetőséggel, hogy a vásárlási csatorna valamennyi részét lefedje, akkor olvasóid, érdeklődőid vissza-vissza térnek majd hozzád.

Tegyük fel, hogy János barátunk vett egy csuda jó kávéfőzőt a webáruházadból, de otthon rájött, hogy mégsem tudja olyan egyszerűen használni, mint gondolta. Mivel azonban a weboldaladon van egy nagyon jól összeszedett cikk a készülék használatáról, visszatér majd oldaladra. (Akár valamelyik közösségi oldaladról, akár a Google találatai révén.)

Majd egy év használat után János kávéfőzőjén felvillan a vízkövesség kis fényjele. János miután a Google-ön rákeres, hogyan is kell vízkőteleníteni az XY márkájú QW típusú kávéfőzőt, ismét a te oldaladra érkezik, ahol nem csak leírod, hogy hogyan kell a vízkőoldást szakszerűen elvégezni, de még terméket is ajánlasz hozzá webáruházadból. (És máris működik a cross-sell, azaz keresztértékesítés.)

Mivel cikkeiddel nagyon jól támogatod vásárlóidat, így elköteleződnek márkád iránt és a következő adandó alkalommal jó eséllyel ismét nálad vásárolnak majd.

Ebben rejlik tehát a rendszeres tartalomfejlesztés ereje. Egyrészt...

Másrészt pedig a rendszeresen publikált érdekes, hasznos cikkeiddel (a példánál maradva) a kávéfogyasztás előnyeiről, hátrányairól, a különböző kávétípusok bemutatásáról, a kávéval kapcsolatos érdekességekről, elérheted, hogy állandó olvasóközönséged alakuljon ki. Amivel szintén növeled a márkád iránti elköteleződést.

 

Bevésődsz, életre szóló kapcsolatokat kötsz

A rendszeres minőségi tartalmaknak köszönhetően olvasóid, vásárlóid olyannyira elköteleződnek melletted, hogy a konkurencia még erőszakkal sem tudná elcsábítani őket. Belőlük lesznek majd a törzsvásárlók, akik minden cikkedet elolvassák és aktív követői közösségi média oldalaidnak.

 

Partnerekre lelhetsz

Az aktív tartalommarketingnek köszönhetően remek üzleti partnerekre lelhetsz, akikkel összefogva hatékonyan segíthetitek egymás értékesítési folyamatait.

 

Mindig megtérül

A tartalommarketing az a fajta üzleti befektetés, amely mindig megtérül. Időt és/vagy pénzt kell belefektetned, de eredménye a különböző marketingeszközökkel (Google Analytics, Search Console) rendkívül precizen mérhető.

Ha nem tudod hogyan láss hozzá, ha jól jönne némi tanácsadás, iránymutatás, hogy milyen témákról lenne érdemes írnotok ahhoz, hogy a lehető legrövidebb időn belül megtérülést hozzon, fordulj hozzánk bizalommal.

Tanácsadással és tartalomgyártással egyaránt rendelkezésedre állunk, ha segítségre lenne szükséged.

Készen állsz, hogy megnöveljük vállalkozásod bevételét?

Széleskörű szolgáltatás-palettánkról a számodra legideálisabbat választva segítünk ügyfélköröd bővítésében. 

TOP