Keresőbarát URL - Így maxold ki az URL-ek optimalizálását!

A keresőoptimalizálás, seozás egyik ága, az úgynevezett onsite-SEO, ami a weboldal optimalizálásával foglalkozik, lényegében azzal, hogy segítse megértetni a Google keresőmotorjaival a weboldal témáját és szerkezeti felépítését. A Google minél jobban átlátja weboldalunkat, minél jobban és könnyebben megérti azt, annak tartalmait, annál jobban fogja szeretni az oldalt. Ami abban realizálódik majd, hogy a konkurens, esetleg kuszább, kevésbé jól felépített oldalakkal szemben szívesebben jeleníti majd meg a keresési találatok között a mi tartalmainkat.

Ahhoz, hogy elérjük azt, hogy weboldalunk egyes aloldalai, a szolgáltatásaink, a termékeink megjelenjenek a találati listán a kívánt, releváns keresési kifejezésekre, kulcsszavakra, optimalizálnunk kell aloldalainkat.

A legjobb esetben egy aloldal egyetlen kulcsszóra (esetleg egy kulcsszócsoportra van felépítve). Ez valamilyen szinten magától is értetődik, hiszen jó esetben egy oldalnak egyetlen egy fő témája van. Az Adidas cipőket listázó kategória oldalunk fő témája, kulcsszava az Adidas cipők, a globális felmelegedéssel foglalkozó cikkünk témája, kulcsszava pedig a globális felmelegedés lesz, illetve egyéb, ahhoz nagyon szorosan kapcsolódó kifejezés (mint például a globális felmelegedés hatásai, a globális felmelegedés okai, stb.).

A célunk tehát az aloldalak optimalizálásával, hogy segítsük, hogy a keresőmotorok és a felhasználók is minél egyértelműbben, egyszerűbben és gyorsabban tudják azonosítani, hogy az adott oldal miről is szól, vagy másként az adott oldal kulcsszavát.

Ennek az egyik eszköze az URL optimalizálás.

keresőbarát url optimalizálás

7 jó tanács az URL optimalizáláshoz

 

1.) Használj keresőbarát URL –eket!

Az egyik alapvető szabály az URL optimalizálásban, a keresőbarát URL-ek alkalmazása.

Hogy pontosan miről is van szó?
https://webase.hu/id=255637    -  ez egy olyan URL, ami sem kereső-, sem pedig felhasználóbarát.

Ezzel szemben:
https::/webase.hu/seo-keresooptimalizalas    - ez egy keresőbarát URL.

Ami már első pillantásra is jól látszik, hogy a keresőbarát URL rögtön előre vetíti, hogy milyen témával foglalkozik az adott oldal. Könnyen olvasható, értelmezhető és megjegyezhető.

 

2.) Szerepeltesd az oldal kulcsszavát az URL-ben!

Ha keresőbarát URL-eket alkalmazol, lehetőséged van megjelölni az URL-ben az adott oldal témáját. Ehhez arra van szükség, hogy a témához szorosan kapcsolódó, releváns kifejezéseket, kulcsszavakat helyezz el az URL-ben. Mint fentebb már írtuk, a legideálisabb esetben egy oldalnak egy fő kulcsszava van. Ügyelj rá, hogy ez a kifejezés szerepeljen az URL-ben, lehetőleg minél előrébb.

Ha a kulcsszavad a legjobb mobiltelefon, aminek témájában egy iránymutató cikket is írsz a legjobb 10 termékről, annak URL-je jó esetben ilyesmi lesz: www.teoldalad.hu/top-10-legjobb-mobiltelefon
De még jobb, ha URL-ed az adott példa esetén így néz ki: www.teoldalad.hu/legjobb-mobiltelefon-top-10

+1 jó tanács: lehetőleg toldalékok nélkül használd a kulcsszót az URL-ben

 

3.) Törekedj arra, hogy az URL minél rövidebb maradjon!

Minél tömörebb az URL, annál áttekinthetőbb és egyértelműbb. Ezért az URL hossza lehetőleg ne haladja meg a 100 karaktert. A 100 karakternél hosszabb URL-ek általában már túl bonyolultak és átláthatatlanok. Minél több kifejezés szerepel az URL-ben, annál nehezebb meghatározni, hogy melyik is a kulcsszó az adott oldalon.

Nem beszélve arról, hogy a rövidebb URL-ek a felhasználók számára is emészthetőbbek. 
A túl hosszú URL-ek például nehezebben, kevésbé átlátható módon helyezhetők el a könyvjelzők között, az e-mailekben, vagy a közösségi média felületeken.

Az emberek szívesebben osztanak meg egy olyan URL-e, ami átlátható, nem beszélve arról, hogy szívesebben is kattintanak egy olyan URL-re, amiről már első pillantásra meg tudják határozni annak tartalmát.

Tipp: túl hosszú URL-ek a legtöbbször a termékek esetén fordulnak elő, ahol a CMS automatikusan a termék nevéből készít URL-t.
Pl.: www.tebababoltod.hu/kek-macis-mintas-lorelli-babakocsi-szeles-kerekekekkel-3-tol-12-honapos-korig-testver-fellepovel

A te webshopod terméklinkjei hogy néznek ki?

 

4.) Ne legyenek túl "mély" linkjeid!

Az oldal struktúráját az URL-ekben is megjeleníthetjük, ezzel szintén segítve az oldal értelmezését. Klasszikus eset erre például a kategóriák hierarchiája: www.teoldalad.hu/fokategoria/alkategoria/termek

Érdemes azonban ügyelni rá, hogy azok az oldalak, amiket szeretnénk megjeleníteni a Google találati listáján, ne legyenek túlságosan „mélyen” ebben a szerkezetben, azaz ne legyenek több kategória alá rejtve. Ez ugyanis nagyban megnövelné az URL hosszát, aminek problematikájáról az előző pontunkban említést tettünk.

Lehetőleg maximum 2 kategória mélységig vidd le az oldalainkat (úgy is meg szokták ezt fogalmazni, hogy minden tartalom legyen maximum 3 kattintással elérhető).

 

5.) Kerüld a felesleges karaktereket az URL-ben!


Távolíts el az URL-ből minden olyan felesleges karaktert, ami közvetlenül nem szolgálja az oldal tartalmának megértését. Ilyen töltelék kifejezések lehetnek például az: „és” „a” „az” „meg” „továbbá” stb. A legoptimálisabb esetben az URL kizárólag a kulcsszót tartalmazza.

A legtöbb CMS automatikusan, a címből generálja le az URL-t, ahol pedig ezek a töltelék kifejezések nem mindig mellőzhetők, ezért célszerű publikálás előtt egy pillantást vetni a generált URL-re.

 

6.) Az URL-ben a szavak elválasztását mindenképp kötőjellel és ne üres hellyel (space) végezd!

Az URL-ben mindig kötőjelet kell tenni a különálló szavak közé és semmiképp sem szóközt, az ugyanis a weboldalon különféle problémákat idézhet elő és a weboldal tárhelye sem feltétlen tudja az ilyen URL-eket kezelni.

 

7.) Ne zsúfold tele kulcsszavakkal az URL-t!

Oké-oké, tényleg hangsúlyoztuk, hogy a kulcsszó mindenképp kerüljön bele az URL-be, azonban legalább ilyen fontos az is, hogy ne halmozottan!

Látni néha olyan weboldalakat, amelynek tulajdonosai kulcsszóhalmozással igyekeznek fokozni a weboldal relevanciáját az adott kifejezésre. Ez azonban elég nagy hiba, ugyanis sem a Google, sem a felhasználók nem szeretik a kulcsszóhalmozást.

Gondolj csak bele, milyen természetellenes, erőltetett ez. Olyan zavaró, mint az indokolatlanul zavaró szóismétlés egy mondatban, ami nagyon zavaró tud lenni.

Készen állsz, hogy megnöveljük vállalkozásod bevételét?

Széleskörű szolgáltatás-palettánkról a számodra legideálisabbat választva segítünk ügyfélköröd bővítésében. 

TOP