Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhet, amivel elfogadja az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
Az internethasználók többsége a Googlet használja a kereséseihez. Jó lenne egy új cipő, egy gyors megoldás a herpeszre, egy kis segítség az angol leckéhez, egy formanyomtatvány a munkahelyre, a weboldalak többségére a Google-ön keresztül jutunk el.
És hogyan történik egy átlagos keresés? Megnyitjuk a Google-t, begépeljük röviden, tőszavakkal, hogy mit keresünk, majd rákattintunk a találatok közül az egyikre. Na de melyikre?
Válaszolj őszintén, telefonon böngészve hányszor szoktál görgetve böngészni a Google találatai között? Az internetezők 70%-a az első 3 találat közül nyitja meg az egyiket. Az első 3 találat pedig nem más mint hirdetés.
A Google AdWords rendszerén hirdetni nem nehéz. Sikereket elérni viszont már annál inkább.
Most azonban adunk 20 szuper tippet, mellyel növelheted kampányaid eredményességét.
Kizáró kulcsszavak azok, amikre nem szeretnéd, hogy megjelenjenek hirdetéseid. Ha nem szeretnél olyan kattintásokért fizetni, melyek nagy valószínűséggel nem hoznak majd vevőket, érdemes kizárnod minden irreleváns keresési kifejezést a kampányodból.
Az „ingyen” „állás” „olcsó” előtaggal rendelkező kifejezések például nagyon ritkán eredményeznek eladásokat.
Például ha ügyvédi szolgáltatásokat hirdetsz, az aki „ügyvéd ingyen”, „olcsó ügyvéd”, vagy „ügyvéd állás” kulcsszavakra keres, nagy valószínűséggel nem lesz az ügyfeled, így nem is szeretnék pénzt áldozni rá.
Ha kizárod a fent említett, és minden olyan egyéb kifejezést, amiről úgy gondolod, hogy nem releváns számodra, elkerülheted, hogy felesleges, nem konvertáló kattintásokért fizess.
Lehetőleg ne használd ugyanazt a kulcsszót ugyanannak a célközönségnek több, párhuzamosan futó kampányban, vagy hirdetési csoportban. A kulcsszavaid ez esetben egymás ellen versengenek majd, aminek következtében előfordulhat, hogy többet fizetsz, mint kellene.
A Google AdWords-ben lehetőséged van a konkurensek nevére hirdetni, amennyiben az nincs levédetve. (Ha le van védve, a kulcsszót nem engedi majd felvenni a listádra, úgyhogy hibázni nem tudsz ezzel.)
Hogy etikus-e, ezt döntsd el te. Hogy csinálják-e mások, kétségtelenül és nem hiába!A konkurens nevét kulcsszóként használni szabad, megtéveszteni a keresőt azzal, hogy a konkurensednek adod ki magad, már nem. Így használd ezt a módszert ügyesen.
A márkanevedre történő keresésekre jó eséllyel első leszel az organikus (azaz nem fizetett) találatok között. De ha márkád nincs levédetve és konkurensed beállítja azt kulcsszavai közé, máris könnyűszerrel előzhet meg téged a találati listán. Ezt pedig valószínűleg te sem szeretnéd. Ezért mindenképp indíts egy kampányt saját márkás kulcsszavaiddal is. Mivel ezekre a te oldalad lesz a legrelevánsabb, így a kattintások olcsók lesznek. A márkádra keresők pedig jó eséllyel már készen állnak a konverzióra, hiszen célirányosan téged kerestek, tehát ez lesz hirdetési fiókod legjobban teljesítő kampánya.
A kulcsszavak minőségi mutatója alapvetően meghatározza azt, hogy a hirdetésed az adott kifejezésre milyen pozícióban és milyen rendszerességgel jelenhet majd meg.
Ezért időről időre csekkold kulcsszavaid minőségi mutatóját és igyekezz javítani azon.
A legtöbb esetben arra kell ügyelned, hogy az adott kifejezés releváns legyen az érkezési oldalra és a hirdetésre egyaránt, tehát a legjobb ha szerepel a kifejezés az oldalon és a hirdetésben is.
Ha a módosításokkal nem tudod a kulcsszavad minőségi mutatóját 6 fölé tornázni, sokszor jobban járhatsz, ha törlöd inkább azt a hirdetési csoportból.
A rossz minőségi mutatóval rendelkező kulcsszavak kattintási költsége ugyanis általában magasabb, mint a jobbaké.
A Google célja, hogy a keresők elégedettek legyenek. Ezt úgy tudja azt biztosítani, ha a keresések elvégzése után a lehető legjobb, legrelevánsabb találatokat mutatja meg nekik. Ez igaz a hirdetésekre is.
Az előző pontból kiindulva tehát arra kell törekedned, hogy minden egyes kulcsszavad releváns legyen a hirdetési csoport hirdetéseire és az azoknál használt érkezési oldalra. Mivel egy hirdetési csoport egy érkezési oldalt célozhat meg, ezért értelemszerűen, minél több kulcsszót veszel fel a hirdetési csoportba, annál valószínűbb, hogy lesz közöttük olyan, ami kevésbé releváns a hirdetésre, vagy az érkezési oldalra.
A hirdetési szöveg karakterszáma korlátozott, így nem írhatsz bele minden kulcsszót és kulcsszóváltozatot.
A legideálisabb a legrelevánsabb az lenne, ha egy hirdetési csoportban csak 1 kulcsszó szerepelne, de erre nyilván nagyobb fiókok esetén kevésbé van lehetőség. Ha azonban pusztán 4-5 kulcsszóval dolgozol, érdemes lehet megfontolnod ezt a lehetőséget, így ugyanis kivitelezhető, hogy kulcsszavaid mindegyike 10/10 pontot érjen el a minőségi pontok terén.
A kampányaid, hirdetéscsoportjaid sikerének elemzésénél hetente, kéthetente nézz rá a keresési kifejezésekre. Ezen a jelentésen akkor találhatsz érdekes és hasznos infókat, ha általános egyezésű, vagy módosított általános egyezésű kulcsszavakat használsz.
Figyeld meg, hogy konkrétan milyen kifejezéseket írnak be a keresőbe a felhasználók, mielőtt konverziót hajtanának végre az oldaladon. Ha van olyan kifejezés, ami gyakran előkerül és sok kattintást, még jobb esetben konverziókat hoz, vedd fel azt a kifejezést kulcsszavaid közé.
Sőt! Ha kiemelkedő teljesítményt hoz, érdemes megfontolnod, hogy egy saját hirdetési csoportot hozz létre számára, akkor ugyanis a korábbi pontokban is említett módon szuper releváns hirdetéseket tudsz alkotni vele.
Annál jobb teljesítményt érhetsz el AdWordsben, minél rendezettebb, kontrolláltabb hirdetési fiókod. Egészen biztos, hogy nem akarsz rosszul teljesítő hirdetésekre költeni, éppen ezért ellenőrizd hirdetéseid teljesítményét rendszeresen és töröld azt, amelyik nem teljesít jól.
Hogy kiszűrd a rosszul teljesítő hirdetéseket, ellenőrizd a CTR-t, kattintási arányt és a konverziók számát.
Ha a hirdetéscsoport kulcsszavainak minőségi mutatói rendben vannak, a hirdetés átkattintási aránya mégis alacsony, valószínűleg nem elég attraktív a hirdetésed. Töröld és írj egy újat, vagy módosítsd, tuningod fel egy kicsit.
A hirdetésedre kattintva a látogató arra számít, hogy rögön megtalálja azt, amire keresett, amire a hirdetés felhívta a figyelmét.
Ha 20% kedvezményt ajánlasz a hirdetésben, az érkezési oldalon ez a kedvezmény szerepeljen jól látható helyen.
Ha a piros Nike cipőt kínálod számára féláron, a hirdetésre kattintva jusson a piros Nike cipő oldalára, ahol az ár valóban a korábbi felére lett csökkentve. Ha nem stimmel az ár, vagy a keresett termék helyett egy kategória oldalra érkezik, esetleg egy cipőkről szóló cikkre, másodpercek alatt elkattint majd az oldaladról.
Az oldaladról történő gyors visszalépéseket érzékeli a Google algoritmusa és hamar értelmezi is, mégpedig úgy, hogy hirdetésed nem releváns a felhasználók, keresők számára, ezért megnöveli hirdetéseid költségét.
Az emberek egy oldalra érkezve nem kezdenek el szöveget olvasni. 5 másodperc alatt végigszkennelik az oldalt és ha nem azt látják, találják ott, amire számítottak, otthagyják azt.
A különböző kulcsszóbeállításokkal nagyon pontosan meg tudod határozni, hogy mi az, amire szeretnéd ha megjelennének kulcsszavaid és mik azok, amikre nem.
Az általános egyezésű kulcsszavakkal elérheted, hogy hirdetésed megjelenjen a kiválasztott kulcsszóra, de minden további releváns keresésre is, lehet szó különböző kulcsszóváltozatókról, szinonimákról.
Az általános egyezés módosítókkal (jele: +), elérheted, hogy hirdetésed olyan keresési kifejezésekre jelenjenek meg, melyek tartalmazzák a megadott kifejezések mindegyikét, de mellette tartalmazhatnak egyéb kifejezéseket is. Például arra a beállított kulcsszóra, hogy: +pénzügyi +tanácsadás, megjelenhet a hirdetésed arra a keresési kifejezésre is, hogy: pénzügyi tanácsadás vállalkozóknak, vagy: ingyenes pénzügyi tanácsadás Debrecen
(Ebből a példából jól látszik, hogy 1-1 kifejezés nagyon félrevihet és bizony megéri használnod a kizáró kulcsszavakat, hiszen ha a fenti példából kiindulva Budapesten kínálsz pénzügyi tanácsadást, a Debrecenre vonatkozó keresés nem lesz releváns számodra, (ahogyan valószinűleg az ingyenes sem).
Kifejezésegyezésű kulcsszavakat használva hirdetésed csak akkor fog megjelenni, ha a keresési kifejezés megegyezik az általad megadott kulcsszóval. A keresési kifejezés tartalmazhat toldalékokat, de szinonimákat és plusz kifejezéseket nem.
Végezetül, ha nagyon szűk büdzsével dolgozol, és/vagy pontosan tudod, hogy mely kulcsszavak hoznak számodra bevételt, megtérülést, akkor érdemes bevetned a pontos egyezésű kulcsszavakat.
Ezeket használva hirdetésed csak akkor fog megjelenni, ha a kereső pontosan az általad megadott kulcsszóra keress rá (toldalékok, egyéb plusz kifejezések nélkül).
Ha egy új kampányt indítasz, kezdd általános egyezésű kulcsszavakkal. Ez az opció lehetőséget biztosít számodra, hogy viszonylag rövid időn belül sok adatot gyűjts a témával kapcsolatos keresési szokásokról.
Várj, míg eltelik 5-7 nap, majd nézd át a keresési kifejezéseket.
A jelentést vizsgálva leszűrheted, hogy milyen kulcsszavakat kell felvenned a kizáró kulcsszavak listájára. Hogy milyen kifejezésekre érkezett több keresés, tehát mit lehet érdemes felvenned kifejezésegyezési, vagy esetleg pontos egyezési módosítóval.
Sokan nagyon minimális beállításokkal indítanak hirdetéseket, ami nagy hiba. Minél részletesebben van kidolgozva a hirdetés, annál több infót árul el a hirdetés tárgyáról, tehát annál relevánsabb.
Éppen ezért a hirdetések létrehozásakor tölts ki minden lehetséges mezőt és lehetőleg törekedj rá, hogy minél inkább kihasználd a rendelkezésedre álló karakterszámokat.
A hirdetésbővítmények lehetőséget teremtenek, hogy minél több információt juttass el célközönségedhez. Minél informatívabb hirdetésed, annál nagyobb esélye van a sikerre, annál jobb lehet az átkattintások aránya.
A hirdetésbővítmények számos fajtái érhetőek el, a leggyakrabban használt hirdetésbővítmények:
• Belsőlink-bővítmények: segítenek a felhasználónak, hogy egyből arra az oldalra tudjon érkezni, ahol már az általa keresett oldal van, ami akár lehet egy termékkategória is
• Kiemelő-bővítmények: itt megemlíthetjük azokat az előnyöket, amik már nem fértek bele a hirdetésszövegbe, mint például az ingyenes szállítás
• Stuktúrált kódrészletbővítmények: itt speciális termékjellemzőket tudunk megadni
• Hívásbővítmények: a legegyszerűbb megoldás, hogy telefonszámot adjunk hozzá a hirdetésünkhöz
• Helybővítmények: a legnagyobb előnye, hogy a látogatók felé kommunikáljuk a vállalkozásunk helyét. A mobilról keresők egy pillanat rá tudnak kattintani vállalkozásunk helyéhez vezető útvonaltervre, ami egy fodrászat esetén különösen hasznos.
• Promóciós bővítmények: az aktuális akcióidat, promócióidat tudod bennük megjeleníteni, az akció megnevezésével és a kedvezmény értékének megadásával.
A hirdetési bővítmények sora folyamatosan bővül, mindig törekedj rá, hogy minél többet alkalmazz közülük!
Rendszeres optimalizálás nélkül lehetetlen tartós sikert elérni a hirdetéskezelésben. Éppen ezért ügyelj rá, hogy minden mérőkód megfelelően legyen telepítve és megfelelően végezze el a méréseket. Az eredmények mérésénél figyeld rendszeresen a kattintások összegének alakulását (CPC), a konverziók arányát és összegét és ami a legfontosabb, a megtérülést.
A hirdetési kreatívok létrehozása során koncentrálj előnyeid kiemelésére! Miben vagy jobb, mint a konkurens vállalkozások? Mivel tudsz többet, jobbat nyújtani a megszokottnál? Leendő ügyfeled a hirdetésed olvasása során találkozik veled, vállalkozásoddal először, így próbáld meg már ott meggyőzni róla, hogy érdemes lesz téged választania.
A Google Ads rendkívül intelligens hirdetési rendszer, mely évről-évre egyre pontosabb és hasznosabb automatizálásokkal segíti használói hirdetési munkáját. Ahhoz azonban, hogy a rendszer valóban hasznos tanácsokat tudjon neked adni például a licitálási stratégiát illetően, figyelnie és tanulnia kell. Arra van tehát szüksége, hogy legalább már 1 éves aktív hirdetésfuttatás álljon kampányod mögött, amely eredményei alapján le tudja szűrni, hogy mely típusú felhasználóknak, mely pozíciókban és mikor jelenítse meg hirdetésed ahhoz, hogy a kattintás a lehető legnagyobb valószínűséggel eredményezzen konverziót.
Új kampány, de különösen új fiók esetén SOHA ne használj automatikus stratégiákat, mert azok vagy blokkolják majd hirdetéseid megjelenését, vagy túlköltéshez vezetnek majd.
Hacsak nem felnőtteknek szánt, vagy egyéb hirdetések szempontjából problematikus termékeket, vagy szolgáltatásokat értékesítesz, mindenképp használj remarketinget!
A remarketing egy zseniális hirdetési lehetőség, amit minden hirdetőnek használnia kell!
A remarketing hirdetésekkel megcélozhatod azokat a felhasználókat, akik korábban már kapcsolatba kerültek vállalkozásoddal (jártak a weboldaladon, vagy annak egy speciális oldalán, esetleg vásároltak már onnan korábban stb.).
Hogy miért jó ez?
Tegyük fel, hogy látsz egy menő autós rádiót. Igazából nagyon szeretnéd megvenni, de habozol, mert túl drága, mert közeledik a karácsony, nem kellene most ilyesmire költeni.
Aztán hírolvasgatás közben megint csak feltűnik előtted az a rádió, majd, mikor már megfeledkeznél róla, egy hét múlva ismét...
Végül csak beadod a derekad, végül is úgyis hamarosan itt lesz a születésnapod és megveszed a korábban kiszemelt rádiót a korábban böngészett (nem pedig más!) weboldalon. (Hiszen a remarketing hirdetés, a rádió képe, ami azóta kísért, kattintásra a korábban nézett oldalra visz.
Az optimalizálás fontos része az ajánlatkorrekciók használata. Ajánlatkorrekciót beállíthatsz például különböző demográfiai tényezőkre (nemre, korra), földrajzi elhelyezkedésre, eszközre is. Így például ha azt tapasztalod, hogy bababoltod hirdetéseire kattintva főként nők vásárolnak, beállíthatsz +30%-os ajánlatkorrekciót a női nemre, vagy -30%-ot a férfi nemre. Az ajánlatkorrekció ez esetben azt jelenti, hogy hajlandó vagy a megadott CPC (kattintási költség) 30%-al növelt összegét fizetni a kattintásért abban az esetben. ha arra nők és 30%-al csökkentett összegét fizetni, ha arra férfiak kattintanak.
Vannak vállalkozások, melyek hirdetései jellemzően jobban teljesítenek a nap bizonyos szakaszaiban.
Így egy étterem számára például, amely vállal házhozszállítást, érdemes lehet időzítenie kampányait az ebédidőhöz, esetleg a vacsorához.
Banálisan hangozhat, de a legtöbb weboldalon vannak hibák mobilnézetben. Márpedig az emberek 80%-a mobilról internetezik. A rossz minőségű landoló oldal rosszul fog teljesíteni, így kampányod sikerességét, kockáztatod, ha nem alakítod reszponzívvá landoló oldaladat.
Széleskörű szolgáltatás-palettánkról a számodra legideálisabbat választva segítünk ügyfélköröd bővítésében.