Facebook nyereményjáték

szabályok és ötletek

A Facebook oldalad felturbózásához, a követőszerzéshez és a már meglévő követők aktivizálásához a nyereményjátékok jelentik az egyik legjobb alternatívát.

Ha szeretnéd felpezsdíteni Facebook oldalad, de nem szeretnél hirdetésekre költeni ez egy remek opció lehet számodra. Játszani mindenki szeret, nyerni pedig még inkább. Építs erre, és időnként lepd meg követőidet és szerezz újabbakat egy-egy izgalmas nyereményjátékkal.

Ha szeretnél nyereményjátékot indítani, de nem tudod hogyan láss hozzá, esetleg egy kis inspirációra lenne szükséged, a legjobb helyen jársz.

Olvasd el cikkünket, gyűjts ötleteket és robbantsd be Facebook oldalad egy izgalmas poszttal!

Facebook nyereményjáték ötletek

 

1. Fényképbeküldés 

A fényképes nyereményjátékok mindig nagyon népszerűek.
Kérd követőidet, hogy posztod alá töltsenek fel képeket az általad megadott témában.
Pl. egy vicces fotó a termékedről, vagy a termékeddel, egy fotó kedvenc helyükről, vagy épp egy fotó, amit éttermedben/cukrászdádban/kávézódban készítettek, egy fotó a naplementéről, stb.

Tipp: Csavarhatsz egy egyet ezen a nyereményjátékon, ha megtoldod azzal, hogy a legtöbb like-ot kapó fotó tulajdonosa is nyereményben részesül.

 

2. Szavazás

Válassz ki két nyereményt, amit fel tudsz ajánlani a nyereményjátékban, majd versenyeztesd meg őket. Készíts egy posztot, amiben benne szerepel mindkét nyeremény képe és kérd a játékosokat, hogy hozzászólásban írják meg, hogy melyik ajándéknak örülnének jobban. A hozzászólók közül X nap múlva sorsolj egy szerencsés nyertest.

Tipp: A nyereményjáték tárgya bármilyen témájú szavazás lehet. A szavazásba belevonhatod az emojikat is. Sokan nem szeretnek pötyögni és könnyebb reakcióra késztetni őket, ha csak egy gombnyomást vársz el tőlük. Ez esetben feleltesd meg a két, vagy akár több opciót 1-1 hangulatjellel és kérd a követőidet, hogy szavazzanak a reakciógomb használatával!

 

3. Taggelés

Ennél a nyereményjátéknál használj páros nyereményt, lehet az 2 darab ugyanabból a termékből, vagy ha szolgáltatást kínálsz, szólhat az két személy számára.

Egy attraktív képpel indítsd el a nyereményjátékot, melyben arra kéred a játékosokat, hogy a kép alatt hozzászólásban tag-eljék, jelöljék be, hogy kivel osztanák meg a nyereményt. A nyeremény a játék határideje után a hozzászólók között lesz kisorsolva.

A tag-elés azért nagyon jó, mert egyrészt így a játékban résztvevő közvetlenül is felhívja minimum egy ismerőse figyelmét a játékra. Másrészt, a tag-eléssel, jelöléssel jó eséllyel a jelölt személy ismerősei is látni fogják a nyereményjáték posztját, így nagyon jól tud működni a játék népszerűsítése, terjesztése.

Tipp: A Facebook szabályzata szerint a tag-elég önmagában nem lehet a játék részvételi feltétele, de ha csak annyit írsz ki a játék kiírásában, hogy „írd meg, hogy kivel osztanád meg” a többség úgyis tag-eléssel teszi majd ezt. A Facebook használók jelentős része hozzászokott már a jelöléshez, így ha megemlít valakit egy poszt alatt, már zsigerből így teszi.

 

4. Helyes válasz

Ha egy viszonylag értékesebb nyereményed van (egy telefon, egy tv, vagy egyéb kütyü), tegyél fel egy kérdést a nyeremény egy bizonyos paraméterével kapcsolatosan. Írd bele a nyereményjátékba, hogy a helyesen válaszolók között kerül majd kisorsolásra a nyeremény, illetve azt is, hogy ha valaki nem biztos a helyes válaszban, melyik oldalon találhat hozzá segítséget. Linkeld be a poszthoz a termék leírásának linkjét is.

Bár ezeknél a kérdést feltevős, helyesen válaszolós játékoknál sokan egyszerűen csak bemásolják az előző válaszoló kommentjét, lesznek, akik majd biztosra akarnak menni, ezért megnyitják weboldalad, hogy megkeressék a helyes választ. Ez azért is jó, mert ha már egyszer az illető az oldaladon jár, könnyen lehetséges, hogy talál magának ott valami vonzó ajánlatot és vásárol is.

Tipp: Ez a nyereményjáték csak nagyobb nyeremények esetén működik jól. Ha egy képeslapot sorsolsz ki, az nem lesz elég vonzó ahhoz, hogy ellátogassanak az oldaladra, pedig ennél a típusú játéknál az is cél.

 

5. Termékválasztós

Ez a játék akkor lehet nagyon hasznos és népszerű, ha webáruházad van. Egy Facebook posztba linkeld be a webáruházad, vagy annak egy kategória oldalát!
A feladat: látogassanak el az oldalra és válasszanak, melyik ajándéknak örülnének a legjobban, ezt aztán írják meg a nyereményjáték posztja alá, hozzászólásban. A szerencsés nyertes a határidő letelte után megnyerheti az általa megnevezett terméket.

Tipp: A nyereményjáték számára ideiglenesen akár egy saját termékkategóriát is létrehozhatsz, vagy szűrhetsz az oldalon és megoszthatod a szűrés eredményét linkként. Ehhez, hogy ne legyen túl hosszú a link, bátran használj URL rövidítő eszközt.

 

6. Feladvány

Nagyon gyakran találkozni a Facebookon különböző feladványt adó nyereményjátékokkal. A legtöbbször valamilyen csalafinta matematikai feladványt látni. Ezeknél a típusú játékoknál aztán vagy a helyesen válaszolók közül, vagy egyszerűen csak a válaszolók közül sorsolhatod ki a nyertest.

Tipp: Jó trükk, ha valami kis csalafintaság is van a képen. Hidd el nagyon sokféle válasz fog érkezni, ami aztán arra készteti az embert, hogy ne csak lemásolja az eggyel fentebbi hozzászólást, hanem megpróbálja megoldani a rejtvényt. Az eltérő feladatmegoldások közben párbeszédeket szülnek a nyereményjáték posztja alatt, amik folyamatosan aktívan tartják azt.

 

7. Adj címet a képnek

A címadós nyereményjátékok a kreatívabbak közé tartoznak. Tölts fel egy képet Facebook oldaladra és kérd követőidet, hogy adjanak címet neki. A játékosok között sorsolj ki egy nyertest és jutalmazd különdíjjal a legtöbb kedvelést gyűjtő hozzászólót. 

facebook nyereményjáték szabályok

Néhány szó a szabályokról

Ahogyan a Facebook kampánykezelés esetében, úgy a nyereményjátéknál is vannak szabályok. Ezek segítenek, hogy a játék, ez esetben a nyereményjáték, mederben maradjon.
A Facebookon indított nyereményjátékod szabályzatát neked kell megírnod.
Nem kell, hogy túlságosan hosszú legyen, viszont néhány alapvető információt mindenképp bele kell foglalnod.

Nyereményjátékod szabályzatában szerepeljen:

  • A játék pontos kezdési és zárási dátuma (nap, óra, perc)
  • Kik vehetnek részt a játékban (Itt rögzítheted a korhatárt és egyéb feltételeket, itt említheted meg,
    ha a játékból kizárod a munkatársakat.)
  • A nyerés feltételei (Fogalmazd meg, hogy milyen feltételeket kell teljesíteniük a játékosoknak ahhoz, hogy szabályosan részt vehessenek, nyerhessenek a játékban! Itt rögzítsd, hogy milyen tettet vársz tőlük: likeolják a posztot és/vagy írjanak hozzászólást és/vagy töltsenek fel képet stb.)
  • A nyeremény pontos megnevezése (Pontosan és félreérthetetlenül írd meg, hogy mit nyerhet a nyertes, vagy nyertesek!)
  • A sorsolás és eredményhirdetés részletei (Itt írj arról hogyan kerül kisorsolásra a nyertes, mikor kerül sor a sorsolásra és mikor az eredményhirdetésre. Továbbá, hogy milyen formában kerül majd közlésre a játék eredménye.)
  • A nyertesek értesítési módja és a nyeremény átvétele (Ebben a pontban írd meg, hogy miként fogod értesíteni a nyertest nyereményéről: e-mail, privát üzenet, hozzászólás, külön poszt. Illetve, hogy
    hogyan tudja majd átvenni a nyereményt: személyesen, postán stb.)

Nyereményjátékod szabályzatát töltsd fel weboldaladra, vagy Facebook oldaladra jegyzetként, majd oszd meg a hivatkozást a nyereményjáték posztjában!

A Facebook rád vonatkozó szabályai 

Nem csak a játékosoknak, de a játék indítójának is be kell tartani néhány szabályt, ha nem így teszel, a Facebook törölheti a nyereményjátékodat, vagy akár le is tilthatja az oldalad, jobb esetben rövidebb időre (24 órára), rosszabb esetben akár végérvényesen is. (Azért annyira nem kell ettől tartani, így bizalmasan kettőnk közt szólva elárulom, hogy nem találkoztunk még olyannal, akinek Facebook oldalát végleg felfüggesztették volna egy-egy szerencsétlenebbül összeállított nyereményjáték miatt.)

 

A Facebook nyereményjátékokra vonatkozó szabályai

  • Játékszabályzat megléte (Erről írtunk fentebb.)
  • Mentesítened kell a Facebookot a felelősség alól, tehát a játékszabályzatban fel kell tüntetned, hogy az nem a Facebook nevében jött létre.)
  • Nyereményjátékot csak az oldalon indíthatsz, privát profilodon, személyes idővonaladon, vagy csoportban, nem. (Persze miután létrehoztad a nyereményjátékot, szinte bárhol megoszthatod azt. Ez a szabály kizárólag a nyereményjáték kezdeményezésére vonatkozik.)
  • A játék feltétele nem lehet a poszt megosztása
  • A játék feltétele nem lehet személy hozzászólásban történő tag-elése

 

Megjegyzés és néhány jó tanács


Bár a Facebook szabályzata tiltja, hogy a nyereményjátékok feltételéül add meg az oldal követését, vagy a poszt megosztását, a gyakorlatban (ha nem is feltételként adod meg), a kiírásba beleírhatod, hogy „minden megosztásnak, oldalkedvelésnek örülünk”. A Facebook használók már nagyon jól vannak "kondicionálva" és a sok szabálytalan nyereményjátéknak is köszönhetően szinte automatikusan megosztanak minden nyereményjátékot. De ez neked kedvezni fog. 

A fent összegyűjtött Facebook nyereményjáték ötletek akár kombinálhatók is egymással.

Ne félj kreatív lenni, de közben ügyelj rá, hogy betartsd a Facebook nyereményjátékokkal szembeni szabályzatát.

Ha pedig úgy érzed, hogy a cikk után mégis segítségre lenne szükséged, fordulj hozzánk bizalommal!

Készen állsz, hogy megnöveljük vállalkozásod bevételét?

Széleskörű szolgáltatás-palettánkról a számodra legideálisabbat választva segítünk ügyfélköröd bővítésében. 

Melyik szolgáltatásunk érdekel?

TOP